Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Az autó bemutatása III/1.rész

Nos, itt fog folytatódni a történet, hamarosan. smiley

Kezdem is rögtön valami mással. smiley A kis öreg Clio I ami munkás autó volt, cserére került. Akartunk helyette valami magasabbat, nagyobbat, amiből kényelmesebben ki lehet szállni. Természetesen mi lehetett volna kézenfekvőbb, mint egy Scenic. Én most az újat használom, így az oldal fő tárgya a kis piros nem túlzottan van kihasználva. Azonban erre a célra inkább nem áldoztam fel. Elkezdtük hát nézni a Scenic-eket. Rosszabbnál-rosszabb, drágábbnál-drágább példányokat. Tényleg néztük már inkább a 900e-s ársávot is, hogy tudjunk valami használhatót venni. Kivétel nélkül mindnek le volt verve a festék már a hátsó kerékíven, alapból mind fényezővel indult volna. Érdekes, hogy mindnél sántított valami a futóműben, zörgések, kopogások, volt, amelyik 700-ért frissen volt kívülről fényezve, közelről megnézve nem túl szépen, ráadásul nem javították ki a kerékíven a hibákat, ráfestettek, kinyitva az ajtókat, motorháztetőt, alatta meg rozsda... Félelmetes, hogy mire nem képes a magyar. Minimális plusz munkával tudott volna jót is, de nem, az az 5-10-eft is maradjon meg, majd lesz egy pancser aki elviszi. Még mindig árulja... Na, de ez teljesen átlagos dolog Magyarországon autóvásárlásnál. Rá is térek a kiválasztottra. Magánszemély. Feltette este a hirdetését, másnap reggel már úton voltunk hozzá. Láttam, hogy javítva volt, de őszinte autó! A gazdája őszintén elmondott mindent, amit lehet tudni az autóról, mikor mit javítottak rajta, volt fénykép a sérülésről, meg lehetett nézni a falu szerelőjénél a cserélt alkatrészeket is, illetve a szerelőtől még részletesebben megtudtam, hogy mit is javított rajta. Kipróbáltam, indult szépen, belül nincs lelakva, sőt, valaki foglalkozott vele mert kapott küszöbvédőket, ami nem része a felszereltségnek, illetve ki voltak a kilincsek cserélve krómkilincsekre. Van rajta egy műbizonylatos, de szörnyű fólia, enyhe színnel. Vonóhorog van, kell is majd. Indítás után néztem a fedkomp adatokat, régebben volt nullázva, 6l körüli átlagot mutatott. Ráadásul kicsit dombos vidékről van az autó. Nem húz félre, jó téli gumi van rajta. A trafók egyformák, de nem gyáriak, Denso-k. Nem a legjobb, de a második legjobb. Nemrég volt szerviz, műszakizni is nem rég műszakizott. Előtte volt vezérlés csere és fékcsere. Puha kuplung, lötyögős váltóbot. Megy szépen, nem is olyan rossz. Megvesszük. Szinte a legolcsóbban hirdetett autó, be akarta számíttatni a tulaj, persze a kereskedő egy pofátlanul alacsony árat mondott neki... Ezért ő jónak gondolta az eladási árat. Persze, az átlagos vevőt biztosan elrettenti a narancsos fényezésű nem színazonos motorháztető és első lökhárító. Szerencsére belátni a lökhárítónál, egyáltalán nem vészes a sérülés, fontos dolgot nem ért. Lényegében valami keskenyebb oszlopot kaphatott el a bal első lámpa mellett az orrával, letörte a lámpa fülét, megnyomta a lököst, picit érte a kereszttartót, de a homlokfalat már nem. Nyúlvány ép, futómű rendben, így nem gond. Ha már úgyis nyomott az ár, persze a vevő megpróbál alkudni, valamennyit lehet is. Az eladó nem enged sokat, viszont azt mondja, hogy a kialkudott árért még ad pár dolgot. Így az autóhoz kaptunk még:

-egy garnitúra nyárigumit, kettő új, kettő kb. 80%-os,

-a benne levő gyári Scenic gumiszőnyeg garnitúra mellé egy garnitúra új gyári szövet szőnyeg garnitúrát,

-gyári újszerű tetőcsomagtartót,

-még nem volt ideje rátenni, de egy garnitúra vadiúj Bosch blade ablaktörlő lapát is van.

Belementünk. Ami még talán elriaszthatott másokat ettől az autótól, ami alapján a tulaj hajlandó volt olcsóbban adni az autót:

- rossz riasztó bekötés, ha hamarabb nyitott az ember első ajtót, mint leállította a motort, akkor nem volt gond, viszont ha később, akkor következő indításnál üzembiztosan riasztott

- valami furcsa a rádiónál, mert néha nem kapcsol be a kijelző, kulcs kivételre meg nem kapcsol le a rádió

- fékezésre villog a műszerfal, ha be van kapcsolva az ablaktörlő, akkor fékre, hátsó ködlámpára töröl a hátsó ablaktörlő is.

Megjegyzem, hogy ebben az autóban legalább volt fagyálló a kiegyenlítő tartályban, soknak még az sem volt...

Szóval, hazahoztuk:

20150118--1-.jpg

20150118--2-.jpg

20150118--3-.jpg

Autópályán jöttünk haza, egész jó a fogyija:

20150118--4-.jpg

20150118--5-.jpg

20150118--9-.jpg

Azért rég láttam már ezt a belső teret. smiley Rendbe tesszük jól, mert hosszú ideig szeretnénk, ha kiszolgálna. Átnézettük, jónak találják, a kipufogó kifújt a csatlakozásnál, orvosolták, kicseréltük az első rugalmas kipuffrészt és a hátsó dobot. Elöl az egyik kormányösszekötő gyengébb volt, ki lett cserélve, futómű beállítva, így rendben van. Ezután jöttek a bosszantó dolgok.

Kezdtem a riasztóval, mert az volt a legrosszabb. Mivel a ricsi a kulcs távirányítóját használja, nekem meg időm kevés volt, nem keresgettem, szimplán kivettem a riasztóból a biztosítékot, így gyári módon működik, nincs riasztás, nyit-zár. Pipa. Következő a rádió és kijelzője. Először komolyabbra gondoltam, kihúztam a rádiót a helyéről, kihúztam a csatiját. Ott látom, hogy az egyik érintkező félre van hajolva. Kiegyenesítettem, visszadugtam, és lőn csoda, minden a gyárinak megfelelően működik. Pipa. Jöhet a fékezésre meghülyülő elektromos rendszer. Ez tűnt a legegyszerűbbnek, mert ezzel a problémával már találkoztam az enyémnél is, meg a Clio II-nél is. Egyértelmű test hiba. Kivettem a hátsó lámpa foglalatokat, megtisztítottam a csatlakozókat és az izzófoglalatokat is, befújtam, összeraktam, minden tökéletesen működik. Még egy kis takarítás belül, az a része kész is.

A vízhőfok nem ment fel a megfelelő szintre, ezt már a hazaúton is néztem, így kapott új termosztátot, friss fagyállót. Emellett minden szűrő le lett cserélve, megkapta az Elf 5W30-át ez is. A motortér:

20150118--7-.jpg

Működik a klíma is, kapott egy fertőtlenítést, na jó, kettőt, nagyon ráfért. A lámpái kicsit sárgák, rá is jöttem, hogy miért. Kapott ugyanis Osram Night Breaker-eket, amikor cseréltem, akkor láttam, hogy volt ebben korábban xenon is. Valószínű nem használt a lámpának. Természetesen, amikor javították az elejét, nem tették át a lámpamosó fúvókáit, így inkább kivettem a lámpamosó biztijét, nehogy mosni akarjon. Nekünk nem fog kelleni, így nem lesz használva, nem veszünk hozzá fúvókát. Az akksi is új még, így azzal sem lesz gond, cserébe volt sok tárolt hiba a számítógépben, amiből egy volt csak visszatérő, az ABS lámpa alkalmanként fel-fel villan, a hátsó érzékelőnél nagyon sok a kosz, egy takarítást még fog kapni, hátha nem kell érzékelőt cserélni majd. Hátra kapott egy új ablaktörlő lapátot, így már ott is jól töröl.

Most pihen kicsit az autó, ugyanis elvittük kasznishoz. Minden megnézett autónál a hátsó kerékív elkezdett már rozsdapöttyöket mutatni, melyik többet, melyik kevesebbet. Ennél is megjelent, de még nem rohadt át, így mindenképpen megcsináltatjuk, amíg még nem túl vészes a gond. Egyúttal természetesen a motorháztető és első lökös is le lesz fényezve, reméljük sokkal szebb lesz, mert az előző úr aki lefestette... hát... nem volt a helyzet magaslatán. Ha hazajön, akkor megkapja még az ABS tisztítását, kap egy antennát, mert a sajátja a kezemben maradt, amikor megpróbáltam lecsavarni, illetve két normális rendszám keretet, amiben már nem zörög majd a rendszám sem. Még van olyan dolog, ami kicsit zavar, valami mintha kopogna a hátsó futóműben, de elvittem már több szervizbe is, de mindegyik rendben találta, szóval lehet várunk vele még, amíg jobban kimutatható lesz a gond.

Megnéztünk jó sok autót, ez nem csak a legolcsóbb volt, de a legjobb is. A többire is rá kellene költeni ennyit, sők, sokra még többet. Mindegyiknél számoltam az ahhoz szükséges szervizt is, festést is, ezzel jövünk ki legjobban.

Kis frissítés. Még mindig a szürke, abból is az RXT. Eljött ma a festőtől, szép lett. smiley Sokat dobott rajta, s immár a rozsdának nincs nyoma. Motorháztető, lökhárító, mindkét küszöb végig, hátsó sárvédők élig. Emellett kapott a vonóhorog még egy malacfarkat, hogy rendesen lehessen vele futózni, illetve kicsit kintebb lett hozva a csatija. Egyébként gyári Renault felirat vigyorog a horgon. smiley Pár apró dolgot még megcsináltam rajta. Kicsit rázta a kormányt a kerék, gumisnál orvosolva lett a dolog. Kapott antennát, persze megpasztázva, hogy ne ázzon majd be. Újra világít a hátsó ablakfűtés kapcsolója is. Az óracsoport megkapta a régim búráját, kicsit világosabb így, vidámabb a beltér. Kitakarítottam, végigfújtam műszerfalápolóval az összes gumikédert, rájuk fért. Kicsit foltos volt egy-két helyen a hátsó lökösön a sarok műanyag, azokat lefújtam feketével. Trafókat bekentem tömítővel, így ha beázna sem tud majd víz lejutni. Megnéztem a hátulját is, mert időnként elkezd világítani a Serv+ABS lámpa a műszerfalon, a számítógép szerint a tárolt hiba valamelyik hátsó érzékelőtől jön, így megtakarítottam az ABS gyűrűket, az érzékelőt, illetve a csatlakozásokat megbontottam, próbáltam javítani a kontakton, hátha nem kell jeladót cserélni és elég lesz ennyi. Rugózásnál kissé nyekegett a hátulja, ahogy a fémen kicsit fordult a gumi. Befújtam a hátsó szilenteket, illetve a lengéscsillapítók alsó-felső szemeit, és még ha nem is hangzik túl elegáns megoldásnak, hatott, mostmár csendes. wink Megkapta előre is hátra is az új rendszámkereteket, így már az sem zörög. Egész jó kis autó lett már belőle. A fogyija is nagyon jó, mindjárt lesz kép, A-ból B-be eljutást mutat, A egy kis város, majd 20km országút, majd B megyeszékhely, ott már volt pár piros lámpa is. Elégedett vagyok vele mindenképp. Képek:

20150214--2-.jpg

20150214--3-.jpg

20150214--4-.jpg

20150214--5-.jpg

20150214--6-.jpg

20150214--7-.jpg

20150214--8-.jpg

20150214--9-.jpg

20150214--10-.jpg

20150214--11-.jpg

20150214--12-.jpg

20150214--13-.jpg

20150214--15-.jpg

20150214--16-.jpg

20150214--17-.jpg

20150214--18-.jpg

20150214--19-.jpg

20150214--20-.jpg

20150214--21-.jpg

20150214--22-.jpg

20150214--23-.jpg

20150214--1-.jpg

Ha megkapom a festőtől a képeket, természetesen azokat is felrakom. smiley

Nos, megkaptam a képeket, íme:

20150213--1-.jpg

20150213--2-.jpg

20150213--3-.jpg

20150213--4-.jpg

20150213--5-.jpg

20150213--6-.jpg

20150213--7-.jpg

20150213--8-.jpg

20150213--9-.jpg

20150213--10-.jpg

20150213--11-.jpg

20150213--12-.jpg

20150213--13-.jpg

20150213--14-.jpg

20150213--15-.jpg

20150213--16-.jpg

20150213--17-.jpg

20150213--18-.jpg

20150213--19-.jpg

20150213--20-.jpg

Update. A kis piros pihen, azzal kapcsolatban sok dolgot nem tudok írni, legalább egy hete nem volt beindítva, ugyanis most a dci-vel járok. A szürke RXT megy mindennap, viszont nem sikerült megoldani az ABS hibát. Néha előjön a SERV lámpa, ami kiderült, hogy valószínű a bal hátsó jeladóval lesz a probléma. Nincs ideje az autónak megállni, így még picit húzzuk a javítást, remélhetőleg nem sokáig.

Picit szólnék a pirosról, ami ugyebár az oldal fő témája. :-) Nagyon régen nem volt már beindítva. Sikerült szert tennem egy ilyenre hozzá:

yatourbtm.jpg

Egy Yatour BTM Buetooth modul. Utálok telefonálni vezetés közben, szerettem volna egy kihangosítót. Ez a Yatour MP3-as egységhez csatlakozik, így az autó hangszóróira hangosít ki, illetve van egy mikrofonja, amit vagy a tükörhöz vagy az A oszlophoz kell elhelyezni. A képen bal oldalt látható gomb pedig a felvétel lerakás, ennek kell majd valami esztétikus helyet keresni. Na, az lesz egy újabb kihívás. :-) Egyelőre mondjuk még egy akku töltés vár rám, mert eléggé lemerült, hogy nem volt használva a kocsi, így egyelőre még nem piszkálom, de nagyon kíváncsi vagyok rá, hogy mit tud.

Az akksit feltöltöttem, így már minden rendben, be is raktam a kihangosítót. Egyelőre nem akarok fúrni-faragni, mert a másikban nagyon szükségem lenne rá, de most egyelőre beépítettem így:

dscf00200.jpg

A tükör felett a felvevő gomb, a mikrofon a belsőtér lámpa mögött, így jól működik.

Kicsit más. A Clio II-őn végre megvolt az olajcsere, kicsit túlcsúszott, de így legalább követhető volt, hogy ebben az esetben sem eszi meg az olajat. Km óra állás:

20150321.jpg

A pirossal sok dolog még mindig nem történik, állt egy keveset, most néha használjuk országúton, de alapvetően most kímélve van. smiley

Piros. Tehát, néha tényleg azért megyünk vele, hogy mozogjon... Gyönyörűen teszi a dolgát, néha furán érzem benne magam, annyira megszoktam a Scenic II-őt, hogy ebben néha nem találok dolgokat. Sokszor keresem a gombot az indításhoz, meg a kéziféket a bal kezemnél... smiley Nagy a dilemmám, mert nagyon nincs kihasználva, sajnálom, hogy csak itt áll... De valahogy nincs szívem eladni. Annyira jó benne, hogy ilyen öreg, mégis mindent pont úgy csinál, ahogy azt kell. Na, de majd megmondja a jövő, hogy mi legyen vele. Addig is most így áll:

20150525--1-.jpg

20150525--2-.jpg

Egy gond van, keveset látom, keveset takarítom...

20150525a--3-.jpg

A pedálokra és a gumikéderekre is ráfért már egy kis takarítás, nagyon szépen meg tud ülni a por a mélyedésben.

Mint a képeken látható, belekerültek a nyári szőnyegek:

20150525a--4-.jpg

20150525a--5-.jpg

20150525a--1-.jpg

Illetve a műszerfalnak sem ártott már egy kis ápolás:

20150525a--2-.jpg

Tudom, nem túl jó minőségűek most a képek, de máson volt most a hangsúly. smiley

Rég írtam ide. Sajnos kevés dolog történik, még mindig a diesel Scenic II az, amit használok, így ez keveset megy. A családban persze előfordul, hogy megy vele valaki. smiley Az első gumik ennyi idő alatt már megkoptak rendesen, így kapnak új Rainexperteket, illetve ráz kicsit a kerék, ez lesz most javítva, s valószínűleg egy családtag elviszi egy hosszabb külföldi útra. Az olajban még kevés van, maximum egy klíma fertőtlenítést kap még előtte, más felkészítésre nem lesz szükség. smiley

Nos, mivel nekem időm kevés van mostanság, így elvittem egy szerelőhöz átnézetni. Kezdtek már kopottak lenni az első fékbetétek, s mivel egyébként sem annyira szerettem ezeket, így kapott újakat, egyúttal szabályozva lettek a tárcsák is. Volt még egy gumiharang a kormányműben, ami időközben kiszakadt, ez is cserélve lett, illetve ha már ehhez is hozzá lett nyúlva, egyébként is szükségesnek éreztem egy futóműbeállítást, bár jól tette a dolgát az autó, mégis, nehogy egy kicsi is legyen benne, és elkezdje félre koptatni az új gumikat. Az eredmény az, hogy minden hibátlan most a kocsin, lefertőtlenítettem a klímát, a mosható levegőszűrő helyett most kapott egy hagyományosat, mert eléggé tele volt már kosszal, illetve egy új pollenszűrő is bekerült. Elég régen készítettem képet az autóról, most pótoltam, itt van pár. smiley

20150723--2-.jpg

20150723--4-.jpg

20150723--5-.jpg

20150723--9-.jpg

20150723--10-.jpg

20150723--12-.jpg

20150723--28-.jpg

20150723--26-.jpg

20150723--30-.jpg

 

20150723--37-.jpg

20150723--14-.jpg

20150723--1-.jpg

20150723--32-.jpg

20150723--23-.jpg

20150723--34-.jpg

20150723--16-.jpg

20150723--17-.jpg

20150723--18-.jpg

20150723--24-.jpg

20150723--19-.jpg

Nos, így néz ki most, elvitték tőlem, bejárnak vele pár országot, pár ezer km bele fog kerülni. Remélem ugyanígy kapom majd vissza is. smiley

Úgy néz ki, hogy itt véget ér a történet. Igazából úgy kaptam vissza, hogy megmutatták, hogy még megvan... Akinél volt, megtetszett neki a kényelme, és mivel nekem igazából itt állt csak az udvaron, inkább eladtam neki. Szóval immár nincs meg az autó, néha talán látom majd, jó volt vele ez a pár év, szerettem, saját igényemre alakítottam, most abban a formában adtam el is.

Remélem sokáig fut majd még az utakon. sad

Az utódról itt lehet olvasni:

http://www.scenickaleido.eoldal.hu/