Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Kérdések, megjegyzések

 

Ide megírhatod, ha bármilyen kérdésed van, vagy ha akarod, akkor véleményezheted az autót is. :)

 

Megjegyzés:

A névnél elég egy olyan név, amin lehet szólítani a hozzászólót, nem kell teljes név.

A címnél a hozzászólás címe kell, tehát, pl.: trafóhiba.

Szövegnél nem baj, ha esetleg benne van, hogy az illető melyik városban, vagy legalább megyében lakik, ha olyan jellegű segítségre van szüksége, esetleg a megfelelő szakemberhez lehet küldeni.

A korábbi kérdések és válaszok megtekinthetőek itt, hátha valaki talál valami hasznosat vagy esetleg a még fel sem tett kérdésére a választ:

http://www.scenicrxt.eoldal.hu/cikkek/kerdesek--megjegyzesek.html

http://www.scenicrxt2.eoldal.hu/cikkek/kerdesek--megjegyzesek.html

 Itt lentebb pedig lehet kérdezni, vagy megjegyzést írni most.

 

Hozzászólások

Hozzászólások megtekintése

Re: Re: ködlámpa csere

(Attila, 2015.05.13 16:23)

ezzel a csavarral pedig a fény irányát állítod be (le fel) http://www.kephost.com/image/F7i0

Re: Re: ködlámpa csere

(Attila, 2015.05.13 16:46)

Ja meg még annyi hogy én is cseréltem de kint a ház előtt minden akna -emelő nélkül nem nehéz :-)

Re: Re: ködlámpa csere

(Péter, 2015.05.13 21:31)

Attila, köszönöm a segítséged!

virag.zoltan35@gmail.com

(Zoli, 2015.05.07 08:25)

A központi zàrral kapcsolatban lenne kérdésem. Tanksapka ajtaját lezáró motor nyitáskor durva kattogó hangot ad. Mi lehet a baja? Hogyan lehet kiszerelni?
Zoli

Re: virag.zoltan35@gmail.com

(Tulaj, 2015.05.10 08:46)

Valószínű kezd meghalni, vagy már eltört. A jobb hátsó lámpánál lehet hozzáférni. A belső rekeszben leveszed a kis ajtót, mintha izzót akarnál cserélni, egy 10-es kulcs kell még hozzá, két csavar fogja a hátsó lámpát, ha kint a lámpa, már látod majd a motort. A tankajtónál van rajta egy anya, azt leveszed, akkor kijön a motor.
Itt találsz pár képet segítségül:
http://www.scenicrxt.eoldal.hu/fenykepek/szereleshez-segitseg/-kolcson--vett-szerelesi-kepek---hasznosak----/

Re: Re: virag.zoltan35@gmail.com

(Zoli, 2015.05.10 18:30)

Köszönöm a választ. Kivettem a zárat. A tengelyről letört a visszahúzókar. Lehet valahonnan csak tengelyt beszerezni? Ha megragasztom akkor jó lehet? Van kétkomponensű ragasztóm.

Re: Re: Re: virag.zoltan35@gmail.com

(Tulaj, 2015.05.10 22:39)

Lehet próbálkozni, venni csak motorral szerintem...
Itt egy lehetőség a javításra:
http://www.forum-auto.com/pole-technique/mecanique-electronique/sujet412266.htm

csomagtér ajtó zár

(Péter, 2015.05.08 11:39)

Üdvözlöm az oldal szerkesztőjét, és minden olvasót!
Problémám a következő: nyomógombos csomagtér zárszerkezetem van az autón, és sajnos a nyomógomb kiesik a szerkezetből.(ha visszadugom nyit-zár rendesen, tehát maga a zár jó)
Szerintem van egy kis rögzítő valami abban a mélyedésben, ahol nyitáskor a két-három
ujjunkat betesszük, az eshetett ki.
Tudna valaki segíteni? A környékbeli bontókban nincs sehol....

Re: csomagtér ajtó zár

(Tulaj, 2015.05.10 08:59)

Annál a fajta zárnál gyakori probléma ez. Google-ban érdemes rákeresni a scenic csomagtérzár kifejezésre és megnézni a képtalálatokat. A kulcsos és a kulcsnélküli teljesen más, tehát nem cserélhető fel. Vaterán érdemes rákérdezni Piranha66-nál, lehet, hogy külön gombot is tudsz venni bele. Elvileg a végén van valami ki lemez, az rögzíti a gombot kiesés ellen, van aki kötegelővel helyettesíti, szóval meg lehet próbálni házilag is kezdeni vele valamit. Meg kell nézni, hogy a tiednek pontosan mi a baja, azután lehet javítani vagy cserélni.

Re: Re: csomagtér ajtó zár

(Péter, 2015.05.10 09:43)

Köszönöm a gyors választ, akkor keresgélek....

szeged

(bzoli41, 2015.04.23 21:08)

Köszi a gyors választ. A vezérlésmódosító cucc alatt változó szelepvezérlést értesz esetleg? Az a baj nincs semmi irodalmam a kocsihoz, most halászgatom össze a netről apránként a dolgokat. A kezelőszervek, tempomat, navigáció még fog tartogatni meglepiket azt hiszem...
Annyira várom a május közepét, olyan sokára van. Már nagyon használnám a kocsit... Esetleg nem ismersz oldalt ahol találhatnék legalább angol leírásokat?
A klímának mennyi idő után kell hideget fújnia? Mennyire kell hidegnek lennie? Ha leengedem a hűtővizet, kell légteleníteni, vagy csak járatni hogy kimenjen belőle a levegő?
Esetleg tudod hová milyen égő kell, esetleg van olyan készlet amiben szinte minden benne van ami kell?
Esetleg mailban tudnánk-e értekezni szükség esetén? Azt el tudnám menteni, kinyomtatni...
hehe, sok a kérdés, de fel akarok készülni a család "új" jövevényére.

Re: szeged

(Tulaj, 2015.05.10 09:13)

Most látom, hogy itt kimaradt a válasz. Bocsi...
Szóval. Van benne tempomat és navigáció? A tempomatról kérnék képet, gyárit még nem láttam. :-)
Privát dolgokról a géméles címen tudsz kérdezni scenicrxt.eoldal és a pont komos gémél-en.
A klímának fél percen belül hideget kellene fújnia, hirtelen nem tudom megmondani hol van, de a leírásban valahol van egy ábra, ott mutatja, hogy milyen kinti hőmérsékletnél milyen hideget kell fújnia.
A hűtő légtelenítéshez annyit írnék, hogy van amelyiken a termosztátháznál van légtelenítő, van amelyiken nincs. Ahol nincs, ott le szoktam venni feltöltésnél a hűtőről a felső csövet, töltöm, ha elért odáig akkor visszateszem, feltöltöm maxra, beindítom, ekkor még nincs rajta a kupak, ahogy megkeveri menni fog le, amikor kezd melegedni, akkor visszateszem a kupakot, amíg nem túl meleg addig simán leveszem a kupakot járás közben és utántöltöm, ha már túl meleg, akkor hagyom pihenni, és kesztyűben óvatosan csavarom le, hogy ha netán megindulni a gőz, víz, rögtön vissza tudja csavarni. Venti bekapcsolásáig szoktam járatni, kb. 10km után még ránézek, akkorra már be kell állnia a szintnek. Izzókat tekintve nem igazán készletet szoktam venni. Fényszóróba és tompítottba emelt fényerejű Osram vagy GE izzókat tennék mindenképpen, H1 a fényszóró, H7 a tompított. Érdemes lecserélni a sárga index izzókat is, ha már fehérednek. Rendszámhoz és a beltérbe smd ledes szofitákat szoktam tenni, jól bírják. Nekem a helyzetjelzőm elöl sárga T10-es van aki ledet rak, nekem ez tetszik. Ködlámpa H1, oda meg érdemes sárgát tenni, nekem a kanyar lámpa miatt fehér, mert az nem lehet sárga. Hátsó lámpákat ha piszkálod, érdemes a kontaktokat végig ellenőrizni, javítani, mert az szinte mindnél előfordul, hogy emiatt elkezd fékezésnél villogni a műszerfal.
Ha kérdés van, igyekszem válaszolni, de most viszonylag kevés időm van sajnos.

sancilevelei@citromail.hu

(Kovács Sándor, 2015.05.03 07:53)

Szia!
Gratulálok a honlaphoz,nagyon szép precíz!
Problémám következő.Adott egy 2000 évj. Scenic 1.6 b.
Nem működik a műszerfalon semmi,ill.a digit klima panel sem.Viszont a rádió,óra,hőmérő,műszerfal világítás jó.A visszajelző lámpák sem működnek.Merre keressem a hibát?Minden ötletre nyitott vagyok!

Re: sancilevelei@citromail.hu

(Tulaj, 2015.05.10 08:42)

Bocsánat, hogy csak most válaszolok, nem jutottam el idáig a munka miatt. Szóval. A test kábeleket megnézném a biztonság kedvéért, de inkább a biztosíték táblánál keresném a hibát. Átnézném a biztosítékokat, megmozgatnám az UCH-t, ami ugye a biztosíték táblánál van, ha alulról benyúlsz ott, egy gumi van ráhúzva felülről, hogy ne ázzon be. Szerintem ott lesz valami probléma, biztosíték vagy kontakt.

Bal hátsó ajtó

(Tibor72, 2015.04.19 17:42)

Az a problémám becsukódott s bal hátsó ajtóm és sehogy nem tudom kinyitni, befeszült vagy beragadt vagy .... ?
Valaki ha tudna ebben segíteni esetleg fényképpel is illusztrálni , mert a neten nem találtam semmit előre is köszönöm

Re: Bal hátsó ajtó

(Tulaj, 2015.04.19 22:24)

Tehát se belülről, se kívülről nem nyitható. Akkor a kárpitot kellene levenni, s úgy megnézni a zárat belülről mivel lehet kioldani. Sajnos most ehhez nem tudok fotóval szolgálni.

Re: Re: Bal hátsó ajtó

(Tibor72, 2015.04.20 08:07)

igen, se belüről se kívülről nem lehet kinyitni, a kárpit leszedésen túlvagyok :) de sajna a kezem nem fér be :( Köszi a gyors választ

Re: Re: Re: Bal hátsó ajtó

(Andras, 2015.04.27 16:23)

Sziasztok!
Bocsi hogy közbe írok de nekem ugyan ez a bajom volt amikor megvettem. Remélem tudok segíteni. Valószínó hogy a külső ajtókilincs és a zárszerkezet között lévő kis rúdon (pálcán) lévő kis műanyag rögzítő van eltörve és ezért a kis pálca ki van csúszva a helyéről. filléres dolog... Ezért nem nyitható kívülről, belülről pedig azért nem a gyerek zár lehet bezárva.
Kárpitot le kell venni majd a hátsó ablakvezető sínt és a kilincs szerkezetet is ki kell szerelni. Nem könnyű a hozzáférés 3/8 os kis racsnis crova jó segítség lehet. Kb. fél órás művelet és minden a helyén van :-)

SZeged

(BZoli41, 2015.04.22 22:42)

SZia! Grat az oldalhoz és a kocsihoz, azt hittem csak én vagyok ilyen megszállott. Én a most lecserélődő 1993 Skoda Favorit GLX-emmel bántam így, meg is hálálta, de a 3 gyerekkel kinőttük, május közepére lesz meg a pénz agy Renault Scenic rx4 16v 2.0-ra (2001), ami félre van téve addig. 206e van benne, a vezérműszíj 3 éves, 40e van benne. Nagyon tetszik, megy is ahogy kell. A közel 1,5t súly lassulását még meg kell majd szoknom, nehogy leamortizáljam a kocsi elejét egy rosszul sikerült fékúttal...
A kérdés(ek): 1 valami nagyon zavar (a Favoritnál egyszerű volt megoldani), hogy a váltókarnak oldalirányba nagy a lógása. Nehéz megállapítani, hogy sebességben vagy üresben van. Ennek is esetleg egy félgömb alakú műanyag perselyben mozog a váltókarja?
A másik: tényleg olyan horror árú a vezérműszíjcsere?
Az ékszíjat le tudom itthon cserélni, van kell hozzá valami spec szerszám (kissé öregecskének néz ki)? (elvileg az F4R motor van benne) Esetleg a méretjelzéseit tudod-e, mert akarok majd venni ha meglesz a kocsi, le is cserélném, a régi meg lenne tartalék.
Milyen fagyállót szeret a motor? Most valami sötétes lötyi van benne. A Favoritom az ALU blokkhoz való rózsaszínt szerette.
SZerintem lesz még kérdésem, hasonlóan levelezgettem egy Favoritos taggal 11 évig, nagyon lelkes volt ő is.
A választ előre is köszi. Üdv.

Re: SZeged

(Tulaj, 2015.04.23 17:17)

A váltó mozgást egy persellyel a kis válogatókar és a váltórúd közé, egy persellyel a váltóbot és a váltórúd közé, és egy új gömbcsuklóval lehet megoldani. Ja, és egy kis persely a válogatókar másik végére. Valamennyi így is marad, mert ez ilyen fajta, de sokat javít.
A vezszíj kb. 30-50e szettben vízpumpástól, a szerelés kb. 15 körül van.
Az ékszíj a te motorodnál nem tudom pontosan milyen, az enyémnél egy villáskulccsal és egy kis ügyességgel kicserélhető. Persze nem árt egy segítő.
Fagyállóból jó bele az általad említett szerintem, de jól mosd át, ha most sötét.
RX4-nél azért a műanyagok alatt nézz szét, nagyon hajlamos rozsdásodni.


« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26

Következő »