Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Kérdések, megjegyzések

 

Ide megírhatod, ha bármilyen kérdésed van, vagy ha akarod, akkor véleményezheted az autót is. :)

 

Megjegyzés:

A névnél elég egy olyan név, amin lehet szólítani a hozzászólót, nem kell teljes név.

A címnél a hozzászólás címe kell, tehát, pl.: trafóhiba.

Szövegnél nem baj, ha esetleg benne van, hogy az illető melyik városban, vagy legalább megyében lakik, ha olyan jellegű segítségre van szüksége, esetleg a megfelelő szakemberhez lehet küldeni.

A korábbi kérdések és válaszok megtekinthetőek itt, hátha valaki talál valami hasznosat vagy esetleg a még fel sem tett kérdésére a választ:

http://www.scenicrxt.eoldal.hu/cikkek/kerdesek--megjegyzesek.html

http://www.scenicrxt2.eoldal.hu/cikkek/kerdesek--megjegyzesek.html

 Itt lentebb pedig lehet kérdezni, vagy megjegyzést írni most.

 

Hozzászólások

Hozzászólások megtekintése

Re: keréknyomás

(Tulaj, 2015.04.05 19:27)

Sajnos erre nem tudok mit mondani, még egyik autómban sem volt ilyen rendszer.

renault scenic

(laci26, 2015.04.02 18:58)

Sziasztok nekem egy kis info kéne arról hogy miert rázz az autóm.... Mihent kiszalok belöle es az ajtót megfogom megrázz ... aztan neha a teljesitmenye is csökken .... nem tudom köze lehet e a kettönek de ez igy egymas utan jött.Ma mar ott tartok hogy naponta egyszer nehez is indul be ... hA tud nekem valaki valami hasznos infot meg köszöném ...

Re: renault scenic

(Tulaj, 2015.04.05 06:17)

Az, hogy ráz, leginkább szerintem az általad viselt ruházattól és cipőtől függ, tehát azon ha változtatsz, elmúlik... Illetve próbáld meg nagyobb felülettel érinteni az autót, akkor eloszlik, nem fogod ennyire érezni. Illetve, ha ilyen van, pl. tankolásnál érdemes előtte megfogni a kasznit, hogy a feszültséget levezesd, még ha vicces is, egyszer már kipróbáltam, hogy műszálas pulóverben milyen kigyulladni üzemanyag töltése közben...
A többi hiba független ettől természetesen. A nehezen indulás is sok mindentől lehet, meg a teljesítmény csökkenés is. Ezekre nem fogok tudni látatlanban tanácsot adni igazából, ezt ki kell vizsgáltatni.

herczogcs@freemail.hu

(herczogcs, 2015.03.28 15:07)

pontositás képpen a müszerfal mögül jön

Re: herczogcs@freemail.hu

(Tulaj, 2015.03.28 22:09)

Belső levegő keringtetés állító motorjánál a fogaskerekek?

herczogcs@freemail.hu

(hercogcs, 2015.03.28 15:04)

Sziasztok szeretném megkérdezni hogy a meganra ha ráadom a gyujtást valami forgo és szakaszosan kopogo hangot add 5mp ig mi lehet az

Alapjárat túl magas. és ingadozik + világít a sárga motor szimbólum a kijelzőn

(Andras, 2015.03.25 06:18)

Szia!
A fórumon olvastam a pillangószelep tisztítást és én is elvégeztem. Kicsit a kíváncsiság is vezérelt mert az előzó tulaj nem valami gondosan bánt az autóval.
Szépen ki is jött és tiszta kosz olajsaras volt. Gyönyörűen megtisztogattam és mindent vissza a helyére. Indítottam és az alapjáratom eleinte ingadozott. és kigyúlladt a sárga elektromos szimbólum (motor) a kijelzőn. Gázadásra semmmit sem reagált. Levettem a a pillangószelepnál az elektromos csatlakozót majd kis kontakt spray és ismét vissza.
Az alapjárat nem ingadozik és gázadásra reagál de az alapjáratom 1100-1500 között változik ahogy melegszik kúszik felfelé. A kijelzőn a szimbólum világít folyamatosan. Ha álló helyzetben rálépek a fékre az alapjáratom szintén felfelé kúszik. . Mi lehet a baj. Talán túl tiszta lett a pillangószelep.? Szép napot: Köszönettel

Re: Alapjárat túl magas. és ingadozik + világít a sárga motor szimbólum a kijelzőn

(Tulaj, 2015.03.25 19:21)

Nem került valamilyen tisztítószer az elektromos részébe? A tömítéseket cserélted-e? Ha kopottak voltak már a szétszedés-összerakás után szívhat falsot. Illetve lehet olyan ok is, hogy már "megtanulta" az ecu az eddigi körülményeket és idő kell neki, hogy helyre jöjjön. Illetve ha van alapjárati motor, akár ott is lehet gond.

Re: Re: Alapjárat túl magas. és ingadozik + világít a sárga motor szimbólum a kijelzőn

(Andras, 2015.03.25 22:20)

Köszönöm a gyors és reménytkeltő választ. :-) Egy kicsit stabilizálódott az alapjárat ma delután hazafelé jövet. De nem hagyott nyugodni és ma ismét leszedtem a pillangószelepet. Tegnap este egész sokáig olvasgattam és a fals levegőre gondoltam én is mivel a régi O gyűrűk kerültek vissza. Ma annyiban változtattam a visszaszerelésnél hogy az O gyűrűk alá egy pár réteg teflon szalagot tekertem. Ezzel már sokkal passzentosabban került a pillangószelep vissza. Eleinte magasabb volt az alapjárat de már nem olyan vészesen 1000-1100 között mozgott. Most este kerültem az autóval és az alapjáratom ismét a korábbi szinten mozog. (750-800) Bízom abban hogy valóban csak az ECU -nak kell beállni a megváltozott értékekre. Ez egy kicsit megnyugtat amit írtál. Ami viszont aggaszt hogy a sárga (motor) kijelzés jnem tűnik el és ha a féket nyomogatom az alapjárat továbbra is feljebb megy ( kb 2000-re) Nekem nem bowdenes hanem elektromos a gázom és bár vigyáztam de ez a folyadék bekerülés a tisztításkor is jó ötlet. Csak ezt itt már nem akartam széjjelszedni. Pénteken indulnék haza Németországból és nem tudom hogy csak egy bent ragadt hibajel vagy tényleges hiba. Létezhet hogy nekem nincs alapjárati motor? Nekem nincs (amit a múltkor kérdeztem is) benzinszűrő a rendszerben. :-) Köszönettel:

Re: Re: Re: Alapjárat túl magas. és ingadozik + világít a sárga motor szimbólum a kijelzőn

(Tulaj, 2015.03.26 06:37)

Ha nem bowdenes a gázpedál, akkor nincs alapjárati motor. A te esetedben bonyolultabb kicsit, egy diag-gal érdemes lenne kiüttetni a kódot, hogy tényleg egyértelműen lásd, hogy mennyire állandó a hiba. Nem akarlak megijeszteni, de ha valami olyan helyen van kontakt bejutott folyadék miatt, ahol nem kellene, akkor okozhat maradandó problémát a fojtószelep elektronikájában, én utánajárnék, mielőtt hosszabban használnám.

Re: Re: Re: Re: Alapjárat túl magas. és ingadozik + világít a sárga motor szimbólum a kijelzőn

(Andras, 2015.03.26 19:39)

Köszönöm a választ. Igen mindenképpen elviszem diagnosztikára. Ma már mondhatnám teljesen helyre állt az alapjáratom. A jel kivételével amit valószínűleg csak ki lehet töröltetni. A pillangószelepnél ha jól gondolom van egy léptetőmotor és azt nem tudom hogy mennyire merjem megbontani. Itt kint semmiképpen sem. Otthon már bátrabban nyúlok hozzá. :-)
Üdv: András .

Fűtőmotor hiba

(SzLala, 2015.03.23 09:50)

Szia!
A fűtőmotorral többször volt már olyan problémám, hogy csak a legnagyobb fokozatban (4) működött, de ezt sikerült orvosolni egy darab vezeték beforrasztásával az (elégett) ellenállás helyére.
Most viszont az csinálja, hogy az 1-2 fokozatban nem, a 3-4 ben pedig renben működik. A bekapcsolt manuális klima lámpáját (LED?) kapcsolja az 1-2 fokozatban IS.
A fűtőmotor előtét ellenállását kiszedtem, nem látok rajta hibát. Mi lehet a gond?
Megane Scenic 1.4 16v, 2000.04. hó
Segítséged előre is köszönöm, Lajos

Re: Fűtőmotor hiba

(Tulaj, 2015.03.24 06:16)

Szerintem pedig abban lesz a hiba, bár itt már lehet a kapcsolóknál is valami érintkezési gond, de a legesélyesebb az előtét ellenállás.

Gyújtótrafó

(SzLala, 2015.03.23 15:37)


Szia!
Tavaly nyáron (külföldön) kellett cserélni egy trafót (Magnetti Marelli került bele). Mennyire gond, hogy nem párban lett cserélve, illetve az alábbi trafók közül Te melyiket választanád? (NE az árakat nézd).
http://webshop.langauto.hu/List.aspx?G&11491&9900082&9900148&1&5&7&1&~/frmCarBrowser.aspx?IGCB|20|8|0|3

Köszönöm, Üdv Lajos

Re: Gyújtótrafó

(Tulaj, 2015.03.24 06:14)

Őszinte leszek, egyiket sem... Láttam már ezeket, nem jó a szigetelésük. Eddig én egy márkától láttam elfogadhatót, az a Beru volt. Olyat veszek mindegyikbe. A minalko.addel oldalon van talán elfogadható árban. Azt, hogy nem párban van cserélve, nehéz megítélnem, hogy mennyire gond. Sok olyat hallottam én is, hogy tönkreteszi a gyengébb a másikat, de nincs saját tapasztalatom ilyen téren, egy ideig volt felemás nekem is benne, semmi gondom nem volt vele, igaz, nem is vártam meg, mert amikor volt lehetőségem, vettem bele négy Beru-t.

lejátszó

(Gergely, 2015.03.23 12:57)

Hello
Az lenne a kérdésem, hogy a gyári lejátszó kiszerelésének van e valami speciális módja, vagy csak egyszerűen kijön? Milyen méretű lejátszó kell bele, mert nekem nagyobbnak tűnik az 1DIN-es méretnél?
A másik fejegységet, amit bele raknék azt rá lehet e kötni a kormánykapcsolóra, amiről hangot, stb lehet állítani?
Valamint egy véleményt szeretnék tőled, mint Scenic szakértő :), hogy mi a véleményed a Renault Megane Scenic 1.6 16V Expression Automata(2001/10) típusról?
Köszönettel: Gergely

Re: lejátszó

(Attila, 2015.03.23 23:42)

Szia bár a kérdés nem nekem szól bátorkodok válaszolni :-) A lejátszó az 1 Din-es, csak kell hozzá egy beépítő keret. A kormányvezérlés valószínü, hogy nem fog működni. A középső kijelző is csak az órát fogja mutatni legjobb tudomásom szerint. Remélem nem fog haragudni a blog írója a válaszért, nagyon tisztelem mert rengeteget tanultam tőlle az autómrol :-)

Re: Re: lejátszó

(Tulaj, 2015.03.24 06:11)

Dehogy haragszom, nyugodtan lehet válaszolni, ha valaki tud, én legnagyobb sajnálatomra mostanában nagyon kevés szabadidővel rendelkezem. :-( A kis piros is sokat áll, nincs időm rá, a dci-t használom naponta.
Annyival egészíteném ki, hogy van olyan rádió és hozzá való kiegészítő tudtommal, amivel tudná a távvezérlőt, csak nem ér annyit...
A kérdéses típust pedig nagyon szeretem, egyedül az automata ami számomra kérdés, mert azt nem ismerem. Mindig manuális váltós autóm volt. :-)

motor megszorult

(Gábor, 2015.03.19 19:51)

Szia!
Egy Renault Megane 1999 1.4 Eco-m van. A következőt tapasztaltam vele. Autópályán 130-140 nél egyszer csak úgy éresztem mintha folytana a motor pár másodpercre majd megint jó. Azóta kerregő hangot ad a motor. Mind1 hogy alapjárat, hideg vagy meleg. Én arra tippelek hogy megszorulhatott 1 pillanatra. Esetleg vmi ötlet. Drága lenne- e a javítása?

Re: motor megszorult

(Tulaj, 2015.03.20 21:52)

Nem mehetett el a vezérlés? Nem tudom, ennyi infó alapján nem lehet megítélni, ehhez szerelőhöz kell sajna vinni.


« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26

Következő »