Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Kérdések, megjegyzések

 

Ide megírhatod, ha bármilyen kérdésed van, vagy ha akarod, akkor véleményezheted az autót is. :)

 

Megjegyzés:

A névnél elég egy olyan név, amin lehet szólítani a hozzászólót, nem kell teljes név.

A címnél a hozzászólás címe kell, tehát, pl.: trafóhiba.

Szövegnél nem baj, ha esetleg benne van, hogy az illető melyik városban, vagy legalább megyében lakik, ha olyan jellegű segítségre van szüksége, esetleg a megfelelő szakemberhez lehet küldeni.

A korábbi kérdések és válaszok megtekinthetőek itt, hátha valaki talál valami hasznosat vagy esetleg a még fel sem tett kérdésére a választ:

http://www.scenicrxt.eoldal.hu/cikkek/kerdesek--megjegyzesek.html

http://www.scenicrxt2.eoldal.hu/cikkek/kerdesek--megjegyzesek.html

 Itt lentebb pedig lehet kérdezni, vagy megjegyzést írni most.

 

Hozzászólások

Hozzászólások megtekintése

Légzsák hiba

(Bece, 2015.03.05 23:53)

Szia! Olyan problémám van, hogy az előző tulaj ülést cserélt a scenicben, és azóta légzsákhibát jelez. Diagnosztikával vezetékszakadást olvastak ki, és törölték. A hiba megmaradt. Lehetséges hogy az új ülés légzsákját hozzá kell tanítani? Mondták, hogy az övfeszítő is lehet rossz. Látszólag nincs eldurranva! Az övet visszajelzi. Valahogy kilehet ezeket mérni? Valami ötlet?

Re: Légzsák hiba

(Tulaj, 2015.03.06 18:35)

Ha a kontakt tuti jó a csatlakozónál, akkor esélyesen igaz amit mondtak, vagy hibás a légzsák vagy az övfeszítő.

Re: Re: Légzsák hiba

(Bece, 2015.03.18 17:59)

Övfeszítő volt a probléma! :-) Most már szinte minden jó rajta, csak egy két dolog nem. Pl.: A magnó + óra kijelzőjén egy két helyen lejött a (szerintem valami festék) kvarc és az üveglap között, és így úgy néz ki, mintha koszos lenne. Erre esetleg van valami megoldás házilag? A másik problémám még mindig a hátsó ablaktörlő! A vezeték nincs eltörve, illetve elszakadva. A 12v mérve kijön a csatlakozóig, de ha terhelve van (még egy 5w-os próbalámpával is!) eltűnik a feszültség, és semmi. Ennek pontosan mikor, és hogyan kellene működnie? Esetleg megvan relézve, vagy direkt a bajúszkapcsolótól kapja a feszültséget? Valami komolyabb leírásotok lenne-e a Scenicről, esetleg kapcsolási rajz?

Re: Re: Re: Légzsák hiba

(Tulaj, 2015.03.19 05:50)

A kijelzőnél szerintem csak a csere fog segíteni. A hátsó ablaktörlőnél az utastéri számítógép adja a vezérlést, tehát ott lehet gond, talán azon van külön reléje is, a biztosíték tábla felett vagy alatt található, de nem olyan egyszerű szerkezet, illetve mindent az csinál, szóval óvatosan.

olaj

(Zoltán, 2015.03.10 18:52)

Szia! Írtad, hogy 5w30 olajat raktál az autóba. Nekem 2000. évi scenicem van 1,6 benzin 107 LE. Miért jobb ez az olaj bele, mint az 5w40-es?

Re: olaj

(Tulaj, 2015.03.11 05:44)

Ha a könyvét megnézed, első helyen ezt ajánlja. A tapasztalat azt mutatja, hogy hideg motornál szebben, könnyebben jár a motor, a kenése is jobb, márpedig én leginkább hideg motorral használom, sok kis távot megy. A hidegoldali viszkozitásukat tekintve, noha egy osztályba vannak sorolva, annak két szélén helyezkednek el, tehát az 5W30 hidegen folyósabb, könnyebben dolgozik vele a motor. Meleg oldalnál pont az ellenkező a helyzet, ott nincs sok különbség, főleg normál használati körülmények között. Viszont, ha melegebb, mondjuk sokszor van terhelve, akkor jobb az 5W40-es olaj. Ha van kint 40 fok, megy a klíma és utánfutót ráncigál az ember mindenhová, akkor az 5W40-et javaslom. A szürke esetében át is fogok térni erre, mert az nagyon sokszor visz futót. Egyébként az 5W30-as olajat határozottan benzintakarékos olajnak írja, tehát elvileg még spórolsz is vele, bár nagyon sokat kellene menni vele, hogy megérezd. :-)

Re: Re: olaj

(Zoltán, 2015.03.11 08:59)

Köszi a gyors választ! Használtan vettem, sajnos nincs könyve. Főleg rövid távokra(10-20 km) használnám, nyári 1-2 kirándulással. Akkor marad az ELf 5w-30 olaj. Mivel öblíted át csere előtt? Mindegy milyen olaj? Vagy elég ha szintetikus olcsó, vagy az is 5w-30 legyen csak olcsóbb?

Re: Re: Re: olaj

(Tulaj, 2015.03.15 14:16)

Nem szoktam átöblíteni, max vásárlás után első csere előtt. Erre a célra egyébként én találtam valamelyik webshopban olcsó 5w30-at, más márkából, azzal mentem vagy 1000km-t, aztán cseréltem le, de ez csak a Clio II-nél volt, a két Scenic-nél simán kapta a normál olajat.

Re: Re: Re: Re: olaj

(Zoltán, 2015.03.16 07:59)

Köszönöm a választ!

alapjárat

(BG, 2015.03.11 15:59)

Köszönöm a választ!
Még azt kérdezném hogy a pillangószelepház szerelés mennyire bonyolult? Neki merjek fogni otthon, vagy inkább szerelőhöz vigyem?
Felső holtponti jeladó produkálhat alapjárat problémát?
Ja és még egy jelenség az autómtól: meleg motorral ha megállok és pár perc múlva újraindítom, gyönyörűen indul, de ha kicsit hosszabb ideig áll, de a motor nem hűl még ki, pár másodpercet indítózás után indul csak, és az alapjárat leesik 500 körülire, utána küzdi fel magát 750re. Ezt mi okozhatja?

Re: alapjárat

(Tulaj, 2015.03.11 17:47)

Milyen alapjáratit kapott, újat? Ez inkább annak a hibájára utalna. A FHP-t meg lehet takarítani, alapjárati gondot talán nem okoz akkor sem, ha gond van vele. A fojtószelepház tisztításáról itt egy link:
http://meganeklub.hu/http%3A//index.php/%3FPillangoszelep-haz-tisztitas
Ez alapján ha akarsz, neki állhatsz, kérdés, hogy van-e kifordított torx kulcsod hozzá. Itt a két gumi tömítést mindenképpen érdemes cserélni.

Re: Re: alapjárat

(BG, 2015.03.15 10:26)

Igen, új alapjárati motort kapott, ráadásul jobb minőségűt. Egyébként 3 éve szerelővel tisztíttattam a pillangószelep házat, lehet hogy megint elkoszolódott? Amikor a régi alapjárati motort kiszereltem, eléggé olajsáros volt. Ez jelenthet valamit?

Re: Re: Re: alapjárat

(Tulaj, 2015.03.15 14:14)

Lehet, hogy megint ráfér a takarítás, de inkább a tömítések jelenthetnek, ha még gyáriak.

olaj

(Zoltán, 2015.03.11 12:59)

-bocsánat, de még egy kérdés, te hol szerzed be az olajat? Debrecenben valahol,vagy webshopból?

Re: olaj

(Tulaj, 2015.03.11 17:34)

Párszor az olajmező oldaláról rendeltem, nem volt még gond vele, de volt már filtershop is, autotéka is. Itt helyben drágább. Még annyit akartam írni, hogy mondjuk egy kopottabb motorba talán jobb az 5W40-es. Mondjuk nekünk mindben 250ekm felett van a km.

alapjárat

(BG, 2015.03.09 16:55)

Üdvözlet!
Egy 2002es 1.4 16V kombi Megane gazdája vagyok.
Kérdéseim a következők lennének:
Hidegindításkor az alapjárat 1250-1500 körül mozog, ez helyes-e?
Menet közben, meleg motornál, ha kikuplungozok (vagyis függetlenítem a motort a váltótól), az alapjárat 1000-1500 között ugrál, majd mikor megállok, szép lassan visszamegy 750re. Ezt mi okozza? Alapjárati motort cseréltem de a probléma megmaradt, az alapjárat kismértékű ingadozásával együtt.
A vízhőfokmérő, ahogy melegszik a motor, eléri a középállást, hirtelen visszamegy 2-3 egységet, azután áll be stabilan középre (picit lentebb). Ez lehet a termosztát hibája? (későn nyitna?)
Előre is köszönöm a választ!

Re: alapjárat

(Tulaj, 2015.03.11 05:48)

A termosztátot esetében a három egység már sok, de ha utána rögtön beáll középre, nem bántanám. Az alapjáratnál megnézném a motor felső részén található érzékelők tömítettségét, illetve a pillangószelepházon a két gumigyűrűt, ha falsot kap, csinálhat ilyet. Az általad írt értékeket magasnak találom. Hidegen 1250 fölé még nem igen ment az alapjáratom. Egyébként ha nézed, arra még figyelj, hogy a szervókormány használata és a fékrásegítés is emeli az alapjáratot, olyankor természetes, ha kicsit emelkedik.

Üzemanyagszűrő csere

(Andras, 2015.03.03 13:28)

Szia. Én írtam korábban a váltóval kapcsolatban hogy pár héttel korábban, hogy beállt a váltóm Becs előtt. Sajnos cserélni kellett és a soroksári bontóban kaptam egy megfelelő típust. Felhívnám mindenki figyelmét hogy a váltóban az olajszintre fokozottabban kell figyelni főleg, ha hosszabb útra indulunk vagy netán szivárog valahol a váltónál az olaj. Egy másik problémával kerültem szembe. Cserélem a "vásárlás utáni" kötelezően cserélendő dolgokat és ez üzemanyag szűrőt nem találom az autón. Elvben a jobb oldali hátsó ajtó alatt kellene lenni de ott csak a két üzemanyag cső fut gyakorlatilag a tartálytól az elejéig. Még nyoma sincs semmilyen felfogatási pontnak az érintett területen. Esetleg tudnál segíteni hogy hol keressem, vagy létezhet olyan hogy nincs üa szűrő? Köszönettel.
András

Re: Üzemanyagszűrő csere

(Tulaj, 2015.03.03 17:24)

Ha ott nincs, akkor nincs. Találkoztam már olyan autóval, amin gyárilag nincs, szóval lehet,hogy a tied is ilyen. Illetve fogalmazzunk úgy, hogy nem akarsz szűrőt cserélni, mert akkor a te változatodban egybe van építve a szivattyúval, ha jól tudom, nem erőltetném ez esetben a cserét.

Debrecen

(Zoltán, 2015.02.28 18:26)

Szia! Korábban írtad, hogy lecserélted az ajtóteleszkópokat Krosnora. Melyik boltban érdemes keresni teleszkópot?
Üdv


« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26

Következő »