Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


Kérdések, megjegyzések

 

Ide megírhatod, ha bármilyen kérdésed van, vagy ha akarod, akkor véleményezheted az autót is. :)

 

Megjegyzés:

A névnél elég egy olyan név, amin lehet szólítani a hozzászólót, nem kell teljes név.

A címnél a hozzászólás címe kell, tehát, pl.: trafóhiba.

Szövegnél nem baj, ha esetleg benne van, hogy az illető melyik városban, vagy legalább megyében lakik, ha olyan jellegű segítségre van szüksége, esetleg a megfelelő szakemberhez lehet küldeni.

A korábbi kérdések és válaszok megtekinthetőek itt, hátha valaki talál valami hasznosat vagy esetleg a még fel sem tett kérdésére a választ:

http://www.scenicrxt.eoldal.hu/cikkek/kerdesek--megjegyzesek.html

http://www.scenicrxt2.eoldal.hu/cikkek/kerdesek--megjegyzesek.html

 Itt lentebb pedig lehet kérdezni, vagy megjegyzést írni most.

 

Hozzászólások

Hozzászólások megtekintése

Na erre varjatok gombot.

(Zsolt, 2015.11.28 07:59)

Az úton haladva ha kinyomom a kuplungot és üresben gurulok akkor sem megy 1800. alá :(

Re: Na erre varjatok gombot.

(Csaba, 2015.11.28 16:05)

Hasonló a gondom, hétfőn kell vissza hívnom a szerelőt, hogy mikor tudja megnézni. Telefonba csak annyit említett biztos meg tudja csinálni.
Én Tatabányai vagyok de ahogy megvan a hiba oka mondom.
Próbáltam leszedni a fojtószelepet de a végén elakadok.

Re: Re: Na erre varjatok gombot.

(Zsolt, 2015.11.28 16:19)

Szia Csaba, hát szurkolok neked. Nekem lövésem nincs mi csinálhatja ezt. Kínomban már szervoolaj nyomás érzékelőt pucolgatom :)

Re: Re: Re: Na erre varjatok gombot.

(Csaba, 2015.11.30 20:26)

Péntekre lett időpontom.
Viszont enyhe időben pl 8fok felett bemelegszik a motor és ha leállítom 3-5 percre akkor valamikor helyre áll és semmi baja.
De ha nem állítom le akkor végig szar.
ma pl piros lámpánál 2200 forgott a motor üresben......

Re: Re: Re: Re: Na erre varjatok gombot.

(Csaba, 2015.11.30 20:28)

Amúgy Tatabányai vagyok......

Re: Re: Re: Re: Na erre varjatok gombot.

(Zsolt, 2015.12.01 09:08)

Szia. Igen ez az. Fokozhato még a fordulat ha picit pumpálom a féket :-) Azt nem értem ha lefolytom a váltóval... Pl 1 es sebességben kézifékkel felengedem a kuplungot lassan. Akkor visszaesik a surlódás miatt és addig jo amig ujra nem megyek kb 50 fölé.

Re: Re: Re: Re: Re: Na erre varjatok gombot.

(Csaba, 2015.12.04 22:20)

Na megvan a hiba, fojtó szelep tömítés.
Hétfőn lesz kicserélve mert rendelni kellet tömítéseket.
Féktisztítóval fújkálta be és és ott szív levegőt.
ilyenkor vagy fel vagy le esik az alapjárat.

Nézd meg szerintem nekem is ez lesz

utána a kell rakni számítógéppel.
10-15 ezer a művelet ára.Kedden írok mi lett a vége.


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na erre varjatok gombot.

(Csaba, 2015.12.04 22:22)

A fojtószelepet majd alaphelyzetbe kell rakni számítógéppel ha a tömítések cserélve lettek.

Magas alapjárat. üresben akár 2500 fordulat

(Csaba, 2015.12.28 18:26)

Most volt csak időm írni, 3 tömítést cseréltek a fojtószelepnél és a csonknál 20 ezer forint volt de most olyan mint régen (Boldog vagyok )

Magas alapjárat. üresben akár 2500 fordulat

(Csaba, 2015.12.28 18:27)

Most volt csak időm írni, 3 tömítést cseréltek a fojtószelepnél és a csonknál 20 ezer forint volt de most olyan mint régen (Boldog vagyok )

Re: Re: Re: Re: Re: Na erre varjatok gombot.

(Dublinszki János, 2015.12.10 13:17)

Szia.

A fülkében esetleg nem hallasz kis "szipogó", szörcsögő hangot? A fordulat emelkedése rapszódikus, vagy lehet valami "gépészeti" művelet után jön elő? Mit tudom én, fékezés után.
Én most cseréltem devandert. Már jó sokat megéltem autókkal kapcsolatban. De ilyen hibám még nem volt. Egy sípoló hanggal kezdődött, aztán a légfékes autó efektusokkal lett elegem. Nem volt kis mutatvány a csere kivitelezése, de megoldottam.

Ui: Ja! Mindezt angliában egy "tesco gazdaságos" minőségü szerszámkészlettel, egy krokodillal és két bakkal felszerelve a ház előtti parkolóban. Csak mondom. :-)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na erre varjatok gombot.

(Snecis, 2016.01.09 14:30)

Ez a hang engem is kísért! A fékpedál lenyomásával elhallgat a levegő sziszegése.Mi is pontosan a hiba?Szimering,tömítés vagy mi ?Nagy bontással jár?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Na erre varjatok gombot.

(Dublinszki János, 2016.01.26 13:19)

Neked ugyan az a hiba mint nekem is volt. A féked devandere döglött be. Én vettem másikat. Kiszereltem az ülést. A légzsákok vezetékeit nem kötöttem ki. Sokat jelent már az is, ha el tudod odébb rakni. Az ülés alatti tárolót is kiszedtem. Ez után a szőnyeget felhajtod, a szerkezetről leszeded a gázpedált. Egy darab M6-os anya. Majd a szivacs borítást alul eltéped- vágod sniccerrel-, hogy ne aggasson. Meg a végén vissza is kell azt tenni. Leakasztod a kuplung bowdenét. Ez egy racsnis rugós szerkezet. Kézzel hátra fordítod, és ki kell tudni akasztani csak úgy kézzel. Nagyon nincs hely ott olyankor. Lecsattintod a féklámpa- kapcsoló csatlakozóját. Elvileg látod azt a nagy fekete elemet, amin a pedálok vannak. Körben van 5 db m8-as csavar, de 10-es kulcs fogja. Egy érdekes műanyag alátétben vannak. Ez fogja a szivacsot. Én marok csavarhúzó gépet használtam a másodszori cserénél. Ja! Nem is mondtam. Már kétszer előjött ez a hiba úgy 1,5 hónap alatt. Bontóban vettem mindkét devandert. Tehát, a gép befér a rafináltul kicsi helyre, és gyorsabban dolgozol vele. Amúgy kellenek minden méretben a hosszabbítók a crovához.

Ha ezt az 5 csavart leküzdötted, szedd le a motorház nyitó karját. Majd a jobb oldali küszöb belső műanyag takaróját. Hopp, bocsi. A te autód balos. Akkor természetesen a bal oldalról beszélünk. Kell majd a hely annak a fekete lemeznek a kiforgatásához. Sőt! A biztosíték táblát úgy cakum púder billentsd ki felfelé. Ott is kell a hely. Ha van kéznél egy sörös doboz, vagy már vékony lemez, az is kell majd. A műszerfal alján megy egy jó vastag kábelköteg. Az közé, és a lemez éle közé kell majd a sörös dobozt tenni. Vágd szét, mint védő van rá szükség.

Most jön az, hogy a devander és a főfékhenger még egyben van. Én felbakoltam az autót, alá feküdtem és egy 13-as egyik oldalon racsnis kulccsal felnyúltam és óvatosan leszereltem a két anyát. Ez a kulcs nem irányváltós én nem csuklós. Ha megfordítod tudsz vele le és fel szerelni anyát. Igen kicsi a hely és nem is látni csak egy szemmel. Ha az anya leesik, imádkozz, hogy essen ki valahol. Nem látni merre sikerült fennakadnia. Vagy....legyen helyette másik ......ha lehet önzárós. Nincs alátét, csak egy anya és slusz. Vagyis ugye kettő. Ha ezt megszülted, forgasd ki belülről azt a fekete lemezt a pedálokkal. 4 M8as anya fogja a devandert. Szedd ki. Tedd be a cserét, vagy ha van aki tudja hol és milyen tömítés kell, cseréld - cseréltesd - ki azokat.
Forgasd vissza a cuccot, és találj rá szépen a főfékhengerre. Figyelem. A két bowden, amit ugye csak kifűztél, na azokat a berakás előtt, vagy közben vissza kell tenni. Tapasztalatból tudom, nélkülük nem kerek a világ. Vigyázz a gáz bowdennel. Ne akadjon fent a megvezető csapon. meglátod mi az. Ha a helyén van, szépen bepasszol. Most jön majd jót a csavarozó gép. Csak egy nyomás a csavarra, és a helyén is van mindjárt. A műanyag alátét miatt ez simán kézzel kicsit több időbe és szenvedésbe tart.

Ismét egy jó kis rész. A két anyát vissza kell varázsolni a főfékhengernél. Én többször megemlékeztem édesapámról, hogy anno csinálhatott volna több és hajlékonyabb kart, mint egy polipnak. Mi csak egy kézzel, nevezetesen a ballal fértünk hozzá. Neked szerintem a jobb kell. Inkább emlékezetből kell a nem látható anyát vissza tenni.


Ami kimaradt, már gyerekjáték. Műanyag küszöb burkolat, fiók és ülés vissza szerelés. He felejtsd el a devanderbe bele dugni a vákuumcsövet. Nélküle a motor falsot szív, nem lesz szép alap járatta és a fék sem üzemel rendesen. Én kicsit bekentem szilikon zsírral. Így talán a mandzsetta is ápolva lett.

Ugyan nem két perc volt ezt leírni, de így vissza tekintve a kétszeri csere sem tartott ugyan addig. Első volt a gyakorlás, tapasztalatok nélkül egy parkolóban a ház előtt, nem drága szerszámokkal.

Lejátszó

(Gergely, 2015.12.28 14:26)

Üdv
Hogyan kell kiszedni a gyári lejátszót?
Mennyit nehéz? Milyen lejátszó megy bele?

Re: Lejátszó

(Gergely, 2015.12.31 12:26)

A hűtőfolyadékot hol kell leereszteni, mert nem találom a csavart?

Re: Lejátszó

(Péter, 2016.01.25 09:41)

Szia,
a gyári lejátszó előlapján van két lyuk. Két db 60-as szöget akadásig benyomod majd kicsit emelve ki tudod húzni. Én így szedtem ki, akkor fogod látni a csatlakozókat.

Fényszóró búra felújítás

(Ati, 2016.01.24 15:23)

Szia!

Érdeklődnék hogy az első műanyag fényszóró búra polírozása hogyan és milyen eszközökkel történt?

Köszönöm!

Központi zár S.O.S.

(Csuhai Tamás, 2016.01.18 10:17)

Tiszteletem! A Renault Megane Scenic RX4 em központi zárja járó motornál, becsukott ajtóknál álló helyzetben lezárt! Szerencsére némi roncsolással /diszszellőző rács/ a motortetőt ki tudtam nyitni és a motort leállítottam, az aksit lekötöttem! A probléma nem oldódott meg, az ajtók lezárva maradtak. Tartalék kulcsom sajnos nincs. Gyors segítség kellene, mert a kocsimban maradtak a személyes irataim! Mezőkövesden lakom B.A.Z. megye! Előre köszönöm!

Re: Központi zár S.O.S.

(Norbi, 2016.01.18 10:37)

Hello! Es ha ujra alsira rakod?

Re: Re: Központi zár S.O.S.

(Cs Tamás, 2016.01.18 17:37)

Köszi a tippet! Próbáltam de nem sikerült. Végül dróttal kellett kinyitnom. Nem mondom, hogy nagy élmény volt az a kb 1 óra közdelem! Mégegyszer köszönöm a tipped! Üdv!


« előző

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26

Következő »